Om jag verkligen trodde att jag ska dö och att det är den enda garanterade framtiden, skulle jag göra allt annorlunda. Till att börja med skulle jag göra mig av med min iPhone, och framför allt börja leva ett annat sorts liv. Inget har visat sig tillräckligt för att stoppa det oundvikliga. Konsten kan hjälpa oss att påminna om vilken stor händelse ett människoliv verkligen är, och hur mycket som går förlorat när döden inträffar. Så viktigt då att inte vara ett lik redan i livet. (Zadie Smith)

——-

Det finns ingen annan tillfredsställelse än att gjort något vackert i denna värld, oavsett om den är erkänd som sådant av andra. (Giacomo Leopardi)

——-

Detta är vad lärande är, du förstår plötsligt något du har förstått under hela ditt liv, men nu förstår du det på ett nytt sätt. (Doris Lessing)

——-

drömme på dansk om natten

stå op og drikke te

laese tyske digter i et italiensk tidsskrift

sådan vil jeg gerne blive over 90.

(lilleugle)

